neljapäev, Oktoober 30, 2008

Reklaam EE's

Eesti Ekspress on ainuke ajaleht, mis paberil meie koju jõuab. Hea leht, aga apsakaid juhtub ka neil. Siin mõned reklaamid viimase paari kuu ajalehtedest.


Artikkel natsismist, mida illustreerivad punane Adolf Hitleri raamat ning punane tort haakristiga. Samal lehel ja kõrvaloleval lehekülhel üleni punased reklaamid. Mul küll seostus Mihkel Raua uus saade ja Masku natsismiga.


2008-10-30_2.jpg


Samas lehes artikkel Rüütmanni pankrotist. Järgnevast lõigust võib jääda mulje, et pank ei olnud eriti vastutulelik tuntud ärimehele ja ei võimaldanud tal oma äriga jätkata. Veits negatiivne maik on juures küll.


2008-10-30_3.jpg


Ja juba 2 lehekülge edasi on DnB Nord'i suur reklaam sloganiga "Lüli, mis paneb äri liikuma" :)


2008-10-30_4.jpg


Samas ma ei tea, kui juhuslikud need valikud on. Näiteks prillipoe reklaam on visuaalselt väga sarnane artikli kujundusega. Isegi number 3000 on ühine, sarnasest fondist ja värvidest ei hakka ma rääkimagi. Igatahes mina küll hakkasin reklaami huviga uurima, arvates algselt, et tegemist on artikli sidebar'iga.


2008-10-30_5.jpg


Järgmine apsakas pole otseselt EE meeskonna süü, kuid ehk oleks pidanud võtma ühendust tellijaga. Superseacat'i reklaam, mis ilmus paar päeva peale seda, kui SuperSeaCat teatas, et sulgeb laevaliikluse Tallinn-Helsinki liinil.




2008-10-30_1.jpg


Ja lõpetuseks paar lihtsalt tobedat reklaami. Domina Travel'i reklaam mõjub kuidagi kahtlaselt. Naine igavleb basseini ääres, üsna kurb on teine. Abikaasa mõnuleb aga toas - teda masseerib mees ja tundub, et nii teenindaja, kui ka klient on rahul :) Mul on selline tunne, et mees on puhkusel avastanud oma homoseksuaalsuse ja see reis on selle abielupaari viimane ühine ettevõtmine.


2008-10-30_6.jpg


AQVA hotelli ja spa kaks reklaami. Esimene mõjub müstiliselt ja kutsuvalt, teine (toores vähk hammaste vahel? samas punast värvi...justkui ikka keedetud) tekitab vastuolulisi tundeid.


2008-10-30_8.jpg


2008-10-30_7.jpg

Sildid:

neljapäev, Oktoober 09, 2008

Island on lolliks läinud

Uskumatu, et Island laenab Venemaalt 4 miljardit eurot. Arvestades, et laenu antakse ülisoodsatel tingimustel ja et kahe riigi vahel pole seni mingeid erilisi suhteid olnud, on asi enam kui kahtlane. Kas Islandi valitsus on tõesti niivõrd loll ja ei saa aru, et ühel päeval tuleb Venemaa ja nõuab vastuteenet. Ja seda mitte ainult Islandilt vaid kogu Euroopalt.

Sildid: ,

kolmapäev, Oktoober 08, 2008

India läbi piltide

1 pilt räägib rohkem kui tuhat sõna. Aga kui on pilt ja sõnad, on kohe eriti tore :) Scenes from India annab lühikese, kuid väga muljetavaldava ülevaate praegusest elust Indias. The Boston Globe'i fotokroonika "The Big Picture" on üldse väga-väga muljetavaldav ja seal leiab hullult palju lahedaid pilte ja jutte.


2008-10-08_3.jpg


2008-10-08_2.jpg


2008-10-08_1.jpg

Sildid:

teisipäev, Oktoober 07, 2008

Laks head tootedisaini

Esiteks, Steve Bishop'i geniaalne lamp. Tahan sellist:


2008-10-07_1.jpg


Teiseks, tähesõdade matrjoškad.


Näiteks sellised:


2008-10-07_2.jpg


Kolmandaks, valik maailma lahedamaid diivaneid.


Minu lemmikud:


2008-10-07_3.jpg


2008-10-07_4.jpg


2008-10-07_5.jpg


Ja siis see ime, millest on ka video tehtud.

Sildid:

Halb vs hea

Kuidas ei tohiks ja kuidas peaks tegema sotsiaalset reklaami. Mõlemad näited Venemaalt.


Muide see viimane reklaam tuletas mulle meelde mu sõpra, kes käis paar nädalat tagasi mul külas. Sõitsime Tartu linnas ja ta korduvalt ei soovinud panna turvavööd peale. Parem vajutada kinnitusklõpsu iga 20 sekundi tagant, et "lollitada ära" auto hoiatussignaali.

Sildid: , ,

pühapäev, Oktoober 05, 2008

Tahan reklaami

Reklaam võib olla tüütu. Tõeliselt tüütu. Kuid samas on hetki, kui mina tunnen huvi reklaami vastu. Rääkisin paar päeva ühe väljaande peatoimetajaga ja tema mõistis hukka veebiväljaannete bännerite uputust. Olen temaga nõus: kohati on seda stuffi üle mõistuse palju. Samas osa sellest reklaamist pakub mulle küll huvi. Seega tulevik on suunatud reklaami taga. Igasugustes veebipõhistes kommuunides on selline reklaam juba toimimas.


Samamoodi võiks see toimida ka trükireklaamiga. Praegu ei tohi meie postkasti ühtegi tellimata reklaami panna. Toidupoodide ja kaubakataloogide kadumine on tore. Samas mõnede tehnilikakaupade reklaam võiks ikka mõnikord postkasti sattuda. Siit idee: Eesti Post võiks pakkuda võimalust valida reklaami tegevusala järgi. Kui keegi huvitub kokandusest ja raamatutest, siis just selline reklaam tema postkasti ka jõuab. Oleks kasulik nii inimesele (saab vaid teda huvitava info kätte), kui ka reklaamiandjale (kokkuhoid; täpselt suunatud reklaam on kindlasti tulemuslikum). Mõelge, härrased Eesti Postist.

Sildid:

Tõehekt on käes

18. septembri Areenis kirjutab Margit Tõnson sellest, kui paha on ikka tänapäeva meelelahutuslik meedia ja kuidas saade "Tõehetk" kasutab ära selles osalevaid inimesi ning kui nõme ühiskond meil ikka on, kuna vaatab sellist saadet.


Ma ei nõustu Margitiga. Esiteks, minu meelest liiga palju on seda halamist selle kohta, kuidas meedia, sms-laenuandjad, kasiinod või kes iganes veel kasutab ära lihtrahvast. Inimestel on endal ka aru peas. Kui sa ikka reaalselt veidike mõtled ja sulle tundub, et "Tõehetke" pärast võid kaotada töö, elukaaslase või sattuda politsei huviorbiiti, siis ole hea ja ära mine sinna saatesse. Ja kui sa oled teovõimeline isik, siis vastutad ise oma tegude eest ja ei saa hiljem halada, et näe, mind kasutati ära. Ja riigi ja meedia ülesanne pole tümitada "Tõehetke" ja teisi "ärakasutajaid" vaid pigem õpetada inimesi, kuidas käituda vastutustundlikult. Nii enda, kui ka teiste suhtes.


Teiseks, on inimesi, kellel tõesti pole midagi kahetseda ja varjata. Postiljon Ülle on selle kohta suurepärane näide. Pool milli võitis proua nagu niuhti ja küsimused a'la "Kas sa oled oma elus kordagi looma löönud?" pole küll sellised, mille pärast keegi saaks hiljem näpuga näidata.

Sildid: ,

KIRST

Arusaamatu, kuidas Haigekassa andmebaas saab kanda nime KIRST. Üks kahest: kas tegemist on PR-trikiga ja selline nimi on meelega võetud, et tähelepanu saavutada või olid asjaga tegelemas rumalad inimesed. Imho ikka see teine variant...selline nimi hakkab ju pikapeale kuidagi mõjuma. Ei saa olla väga soe tunne, kui pead KIRSTU sisse logima.

Sildid:

reede, Oktoober 03, 2008

Juhus?

Kas värske "Nature" numbri esi- ja tagakaane sarnasus on juhus? Ma kahtlustan, et küljendaja siiski aimas miskit :)


2008-10-03_1.jpg

Sildid: ,